Програма розвитку ЖКГ в Києві нереалістична та декларативна

Комплексну цільову програму підвищення енергоефективності та розвитку житлово-комунальної інфраструктури Києва на 2016-2020 роки необхідно доопрацювати та провести справжнє, а не на папері, громадське обговорення.

На такому рішенні наполягали представники фракції «Об’єднання «Самопоміч» у Київраді, оскільки, на наше переконання, Програма є дуже далекою від досконалості. Прийняття Програми поспіхом завдасть серйозної шкоди інтересам киян.

Представники нашої фракції вважають:

1

Такі мегапрограми, що стосуються всіх аспектів життєдіяльності міста і безпосередньо впливають на якість життя кожного жителя Києва, обов’язково повинні обговорюватися громадою міста. Тому ми наполягаємо на тому, щоб термін громадського обговорення було продовжено та офіційно оповіщено про це у ЗМІ.

2

Загальний обсяг коштів – 38,5 мільярдів гривень за 5 років. При цьому, лише 11,6 мільярдів – це фінансування з державного бюджету та з бюджету міста. Джерела надходження інших коштів не деталізовано, є посилання лише на залучені та інвестиційні кошти, кошти  підприємств та МФО. Невизначеність із фінансуванням Програми на 60% її обсягу ставить під запитання досяжність її цілей. Необхідно доповнити Програму деталізацією джерел надходжень коштів.

3

Попередні цільові програми в галузі ЖКГ було виконано на 0-40%, кошти розпорошено, багато розпочатих проектів недофінансовано. Необхідно визначити  чіткі пріоритети у фінансуванні, які буде гарантовано покрито наявними надходженнями. Виконання цільових програм за принципом «скрізь потроху» не дає очікуваного ефекту, а відсутність погоджених жорстких планів та пріоритетів призводить до нецільового використання коштів та створює передумови для корупції.

4

У проекті Програми відсутні розрахунки, що обґрунтовують запропонований графік фінансування, таким чином, у депутатів, профільних експертів та громадськості відсутня можливість дати оцінку коректності розрахунків та оцінити реалістичність плану реалізації Програми. Необхідно доопрацювати проект Програми, доповнивши її зазначеною інформацією.

5

Маємо значну кількістю запитань щодо положень Програми, які стосуються ремонту та відновлення житлового фонду. Передбачено виділення 100 мільйонів гривень щорічно на проведення капітальних ремонтів будинків із застосуванням енергозберігаючих технологій. При цьому, в Програмі не надано інформації щодо загальної кількості будинків, які потребують капітального ремонту, не визначено критерії відбору будинків, на які буде виділено зазначені кошти.

6

Програма не передбачає реальних заходів із стимулювання формування ефективного власника житлового фонду. Ми наполягатимемо на концептуальному перегляді підходів до розподілу міських ресурсів у напрямках:

  • реального стимулювання, в тому числі, фінансового, співвласників будинків до створення ОСББ, ОСНів та інших, передбачених законом представницьких органів ефективних власників;
  • першочергового виділення коштів на капітальні ремонти, заміну ліфтів, заходи з підвищення енергоефективності, облаштування прибудинкової території саме тим будинкам, в яких є представницькі органи співвласників, – тоді ці кошти будуть витрачатись ефективно та підконтрольно;
  • виділення коштів на умовах співфінансування витрат спільно з мешканцями. Такий підхід дозволить підвищити ефективність використання коштів (співвласники будинку контролюватимуть витрати коштів, частина з яких вкладена ними самими) та за кілька років вивести житловий фонд з піке, відремонтувавши та замінивши більшу частину проблемних об’єктів.
  • передбачити закріплення за будинками прибудинкової території, яка наразі «розтягується по шматкам» МАФами, кафешками та іншими спорудами.

7

У проекті Програми Департамент ЖКГ, що є головним виконавцем Програми, сам же і дає оцінку своїй роботі.  Вважаємо такий спосіб контролю за виконанням Програми неефективним, що не відповідає запиту суспільства щодо прозорості та підконтрольності дій виконавчої влади. Наполягатимемо на  кардинальному перегляді механізмів контролю за реалізацією Програми, із залученням громадськості та експертного середовища, проведенням регулярного звітування. Щорічний звіт про виконання Програми повинен затверджуватись незалежним аудитором.

За результатами палких дискусій з представниками КМДА  одностайним рішенням депутатів-учасників Комісії з питань ЖКГ та ПЕК було прийнято рішення:

  • відправити Програму на доопрацювання на строк до наступного засідання Комісії;
  • створити робочу групу з доопрацювання Програми;
  • продовжити строк громадського обговорення.

Нагадаю, що фракція «Об’єднання «Самопоміч» у Київраді наполегливо та послідовно виступає за раціональне та ефективне реформування галузей ЖКГ та ПЕК міста, за прозоре та підконтрольне витрачання ресурсів міста. Тому ми вважаємо неприпустимим прийняття чергової нереалістичної програми, що має суто декларативний характер та віддаляє міську громаду від вирішення нагальних проблем, наведених в описовій частині запропонованого до розгляду документа.

Закликамо киян  долучитися до громадського обговорення Програми!

Дізнавайтесь найважливіші новини Києва у нашому Telegram-каналі:
T.ME/SAMOPOMICHKYIV

Читайте також:

21 грудня

Карта голосування «Об’єднання «Самопоміч» в...

567 0
29 вересня

Мар’яна Томин: Проблему нестачі дитячих...

706 0 50
09 вересня

Юрій Чаруха: Рекламний ринок Києва готовий до...

1133 0 1

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Sorry that something went wrong, repeat again!