Щоб перемогти у конкурсі громадських проектів – треба вийти за межі Фейсбуку, – Олексій Коваленко

Олексію, розкажіть, будь-ласка, як створювався проект “ZOO-урок”.

Сама ідея просвітницького циклу гуманного поводження з тваринами для школярів виникла приблизно два роки тому і на початку охоплювала аспект відповідального і гуманного ставлення лише до домашніх тварин. В Україні існує багато притулків для покинутих тварин, а поза притулками їх у рази більше. Зоологічне виховання дітей – наріжний камінь у вирішенні цієї проблеми в майбутньому. Пізніше нам спало на думку розширити проект і включити до програми вивчення всіх тварин, а не тільки домашніх. Так виникла концепція поєднання теоретичних шкільних знанять із зоології практичними навичками спілкування із різними тваринами. Таким чином, у минулому році перші 52 учня нашого циклу розпочали практичні заняття безпосередньо на території Київського зоопарку. В рамках проекту діти отримують заняття на базі своєї школи, а потім в зоопарку. Першим містом, де стартував пілотний проект такого масштабу, став Київ. Рекламуючи свій проект, ми не просили банально проголосувати, ми просто на вулиці проводили імпровізований зооурок.

зооурок

В чому секрет успіху Вашого проекту?

В цьому немає особливого секрету. Коли мене про це питають, я відповідаю, що я просто встав і вийшов на вулицю, вийшов до людей. Наша команда приділяла багато часу спілкуванню, розповсюджувала листівки, створювала мобільні пункти голосування. Певно саме це вплинуло на результат.

Як відбувалася взаємодія зі школами і Департаментом освіти?

Перед запуском проекту я звернувся до Управління освіти Подільського району, де досить активно підтримали ідею і навіть порекомендували перший клас для початку програми. За результатами вчителі самі підготували звіт і подали його до районного Управління, який у свою чергу передав його на рівень Департаменту освіти міста. Початок був дуже конструктивним і відгук Управління освіти приємно здивував. Я був запрошений на зустріч із завучами Подільського району, де я зміг виступити і пояснити сенс і завдання цього проекту.

Зооуроки

Як ви плануєте розвивати проект найближчим часом?

У подальшому планую організувати подібні зустрічі у кожному Управлінні освіти решти районів Києва. Кінцева мета полягає у плановому виділенні бюджетних коштів міста на проведення зооуроків починаючі з 2018 року. Цього року він проводиться за рахунок Бюджету участі, у межах кошторису, що був прописаний у поданому на голосування проекті.

Розкажіть про ваш інший проект. Як виникла ідея врятувати Шевченківський дуб – символічне дерево на Пріорці?

Весною 2016 року наша партійна організація сприяла проведенню “Дня юного пріорчанина” – спортивно-освітнього змагання, що відбувається вже 23 роки поспіль. Минулого року цей День проводився у Березовому гаю, що біля відомого будиночка Шевченка. Там росте це вікове символічне дерево, що, як з’ясувалося пізніше, знаходиться у критичному стані. Комунальні служби мали намір зрізати це дерево під корінь. Ми звернулися до фахівців з проханням провести незалежну експертизу стану цього дерева. Згідно висновків експертів – дерево живе, лише потребує певних заходів для подальшого повноцінного існування. Маючі на руках ці заключення сформована нами робоча група домоглась ухвалення рішення, що дерево треба лікувати та зберігати, а всі роботи потребують додаткового бюджетного фінансування. Треба сказати, що раніше багато хто неодноразово висловлював намір врятувати цей дуб, однак саме за нашої ініціативи вперше була проведена подібна експертиза. Зараз ми збираємо підписи за системну концепцію збереження вікових дерев, яких на території Києва налічується 349.

Шевченківський дуб

Шевченківський дуб включений до туристичних маршрутів, до нього приїздять не тільки українці, але й іноземні туристи. Він є одним з об’єктів культурної спадщини. І, згадуючи про культурну спадщину, я хочу сказати, що до неї входять не лише старовинні будівлі, а, як не дивно, і вікові дерева. В даному випадку є меморіальний дуб, що потребує нашого захисту і піклування. На жаль, у нас не розповсюджена європейська практика, де вживають запобіжних заходів задля збереження не лише окремих дерев, а й цілих парків. У нас немає такої традиції, ми усуваємо наслідки, і то далеко не завжди. Тому наші проекти – і зооуроки, і Шевченківський дуб – це спроба закласти підвалини практиці запобігання проблемам, щоб пізніше не доводилося усувати наслідки.

Наостанок, Олексію, поділіться, будь ласка, своїми враженнями від проекту “Бюджет участі”. Яку ви, як учасник, можете дати оцінку роботі системи загалом?

Враховуючи те, що раніше я брав участь у подібному проекті у Львові, можу сказати коротко – достатньо важко. Не всі знають, що проект Бюджет участі раніше було втілено в інших містах України. Було б добре, якби Київ врахував цей досвід, а цього не відбулося. Первинна ланка відбору на рівні районів переважно не спрацювала. Це необхідно врахувати у наступному році, щоб не наступити на ті самі граблі. Треба враховувати те, що проекти, що подаються, мають бути інноваційними, сприяти розвитку, привносити те, чого у місті раніше ніколи не було. Це не повинні бути пропозиції, що стосуються бюджету соціально-економічного розвитку. Ремонт доріг і шкіл – це дуже важливо, однак, це знаходиться у компетенції міста та його профільних програм. Необхідно втілювати ідеї, якими місто не переймається і ніколи не буде перейматися. Попри це, “Бюджет участі” несе у собі певний конструктив, головне зважати на помилки минулого досвіду.

Читайте також:

09 листопада

У Києві хочуть створити єдину інформаційну базу...

77 0 31
14 квiтня

Парк «Партизанської слави» хочуть заставити...

268 0 76
06 квiтня

РЕВІЗІЯ МІСЬКИХ ЦІЛЬОВИХ ПРОГРАМ – ПОЇХАЛИ!

239 0

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.